divendres, 4 de juliol del 2014

Alumnat 1r ESO

ALUMNE QUE HA FET EL PAS DE PRIMÀRIA SECUNDÀRIA

Després de la incorporació,  cal fer una reunió per tractar l’evolució de l’alumnat.
Un cop transcorregut el primer trimestre, el coordinador/a d’ESO els mestres de les escoles i/o els tutors del darrer cicle de l’educació primària es reuneixen per tal de proporcionar una avaluació i devolució d’informació: l’adaptació, l’apre­nentatge i el desenvolupament personal de l’alumne/a al nou entorn. A més de transmetre l’anàlisi individual, també es valora l’àmbit grupal al llarg dels primers mesos com a alumnes de secundària.


Avaluació inicial:
L’Informe i/o Avaluació inicial es realitza a finals d’octubre i permet que tant pares com professorat tinguin una petita valoració dels resultats obtinguts fins al moment.


Objectius inicials d'etapa:
·         Fer valorar positivament l’institut i el professorat.
·         Crear i/o consolidar els hàbits de treball.
·         Implantar l’ús de l’agenda.
·         Vetllar per la realització dels deures.
·         Fomentar l’atenció, l’esforç i la motivació en l’alumnat.
·         Proporcionar recolzament, afectivitat, etc.
·         Fer respectar les normes de convivència.
·         Etc.

Suports:
·         Acció tutorial prioritària
·         Grup reduït de reforç (instrumentals)
·         Atenció Individualitzada: EAP, Logopeda, altres suports extraescolars.
·         Tractament de la diversitat: Adaptacions curriculars/ordinàries (alumnes amb dificultats d’aprenentatge i altres amb altes capacitats), PI: Pla Individualitzat (alumnes amb dictamen EAP), Treball cooperatiu (grups reduïts), Desdoblament grups


Canvis metodològics:
·         Familiaritzar-se amb l’augment i novetat de matèries, professorat, etc.
·         Utilitzar l’agenda escolar.
·         Recalcar la importància de l’hàbit de treball.
·         Dominar les tècniques d’estudi.
·         Etc.

 A casa:
 • Ajudar-los a organitzar la carpeta i a utilitzar correctament l’agenda; sense oblidar que hem d’afavorir que tinguin un grau elevat d’autonomia personal.
• Tenir cura en tot moment dels llibres i el material escolar; tant el propi com el
de reutilització.
• Motivar-los a fer els deures i a estudiar una mica cada dia, sense fer-los el treball que els pertoca.
• Fer-los aprendre a distribuir el temps d’estudi correctament al llarg de la setmana (horari d’activitats extraescolars i de deures/estudi).
• Ensenyar-los a demanar ajuda quan la necessiten. Buscar-los un recurs extern quan no els puguem ajudar (amics, tiets, veïns, ...)
• Despertar-los o potenciar-los el gust per la lectura: quan llegim activem la ment, fem volar la imaginació, aprenem ortografia, ...
• Cal preparar tot el material necessari abans d’anar a dormir per evitar oblits i neguits innecessaris.
• Treballar l’hàbit dels horaris: anar a dormir a una hora raonable i aixecar-se prou d’hora per poder esmorzar correctament. És molt important que hagin descansat i esmorzat abans de venir a l’escola perquè afavoreix el seu rendiment.