ALUMNE QUE HA FET EL PAS DE PRIMÀRIA SECUNDÀRIA
Després de la incorporació, cal fer una reunió per
tractar l’evolució de l’alumnat.
Un cop transcorregut el primer trimestre, el
coordinador/a d’ESO els mestres de les escoles i/o els tutors del darrer cicle
de l’educació primària es reuneixen per tal de proporcionar una avaluació i devolució d’informació: l’adaptació, l’aprenentatge i el
desenvolupament personal de l’alumne/a al nou entorn. A més de transmetre l’anàlisi individual, també es valora l’àmbit grupal al llarg dels primers
mesos com a alumnes de secundària.
Avaluació
inicial:
L’Informe i/o Avaluació inicial es realitza a finals
d’octubre i permet que tant pares com professorat tinguin una petita valoració
dels resultats obtinguts fins al moment.
·
Fer valorar
positivament l’institut i el professorat.
·
Crear i/o consolidar
els hàbits de treball.
·
Implantar l’ús de l’agenda.
·
Vetllar per la
realització dels deures.
·
Fomentar l’atenció, l’esforç i la
motivació en l’alumnat.
·
Proporcionar
recolzament, afectivitat, etc.
·
Fer respectar les
normes de convivència.
·
Etc.
Suports:
·
Acció tutorial prioritària
·
Grup reduït de reforç (instrumentals)
·
Atenció Individualitzada: EAP, Logopeda, altres
suports extraescolars.
·
Tractament de la diversitat: Adaptacions curriculars/ordinàries (alumnes amb dificultats d’aprenentatge i
altres amb altes capacitats), PI: Pla Individualitzat (alumnes amb dictamen
EAP), Treball cooperatiu (grups reduïts), Desdoblament grups
·
Familiaritzar-se amb
l’augment i novetat de matèries, professorat, etc.
·
Utilitzar l’agenda
escolar.
·
Recalcar la importància
de l’hàbit de treball.
·
Dominar les tècniques
d’estudi.
·
Etc.
A casa:
• Ajudar-los a organitzar la carpeta i a
utilitzar correctament l’agenda; sense oblidar que hem d’afavorir que tinguin
un grau elevat d’autonomia personal.
• Tenir cura en tot moment dels llibres i el material
escolar; tant el propi com el
de reutilització.
• Motivar-los
a fer els deures i a estudiar una mica cada dia, sense fer-los el treball que els pertoca.
• Fer-los aprendre a distribuir el temps d’estudi
correctament al llarg de la setmana (horari d’activitats extraescolars i de
deures/estudi).
• Ensenyar-los a demanar ajuda quan la necessiten.
Buscar-los un recurs extern quan no els puguem ajudar (amics, tiets, veïns,
...)
• Despertar-los o potenciar-los el gust per la lectura:
quan llegim activem la ment, fem volar la imaginació, aprenem ortografia, ...
• Cal preparar tot el material necessari abans d’anar a
dormir per evitar oblits i neguits innecessaris.
• Treballar l’hàbit dels horaris: anar a dormir a una hora raonable i aixecar-se prou d’hora per poder esmorzar correctament. És molt important que hagin descansat i esmorzat abans de venir a l’escola perquè afavoreix el seu rendiment.
• Treballar l’hàbit dels horaris: anar a dormir a una hora raonable i aixecar-se prou d’hora per poder esmorzar correctament. És molt important que hagin descansat i esmorzat abans de venir a l’escola perquè afavoreix el seu rendiment.