Tinc un/a alumne/a hiperactiu/va, què puc fer? Què no hauria de fer?
Aspectes que cal potenciar
El suport personalitzat permet abordar
les dificultats de l’alumne de forma directa, donant suport específic i
individualitzat. Cal estimular les seves fortaleses amb intervencions positives. Els reforçaments han de tenir un llenguatge positiu:
Aspectes que cal evitar
·
Recordar-li només els errors.
·
Exigir-li un treball per un període de temps prolongat.
·
Evitar el càstig o només usar-lo de manera
equilibrada si la situació és greu i si creiem que li ensenya la conducta
correcta.
·
Retreure-li conductes menors: rebequeries, etc.
·
Enfrontar-s’hi nerviosament (és millor
obviar certs comportaments problemàtics per a evitar que es repeteixin i no
fer-li cas: no mirar-lo ni escoltar-lo, no fer-li gestos, etc.)
Quines estratègies proposaries per a que un alumne/a
hiperactiu/va amb desatenció pogués sortir de forma pautada de classe en el
moment en què ho necessita. Per ex: anar a fer una fotocòpia...
La sortida de classe hauria de ser
d’una durada breu (uns 5 minuts aproximadament) o el temps que s’hagi pactat
amb l’alumne.
L’alumne ha de sortir sense alterar
la classe ni fer enrenou en el centre.
Algunes activitats a realitzar
poden ser: enviar
encàrrecs a altres professors, anar a buscar material, sortir al lavabo, etc.
Com treballaries amb un/a adolescent (2n. ESO repetidora)
que té trastorn negativista desafiant
la tutoria?
·
Fomentar el major
nivell possible de confiança.
·
Mantenir de
manera consistent el contacte visual.
· Escoltar
atentament i parlar repetint el que ella diu amb algun afegitor que l’ajudi a
augmentar el descobriment dels seus pensaments i sentiments.
·
Establir
conjuntament quins són els comportaments adequats i quins els inacceptables.
·
Reconèixer i
elogiar les conductes adequades i ignorar els comportaments indesitjats
superficials.
·
Animar-la a
identificar i parlar sobre la connexió entre els seus sentiments i les seves
conductes desafiants, negativistes i hostils; també fer-ho amb les conductes
positives, no disruptives i col·laboradores.
·
Fer-li expressar
la causa del seu comportament per entendre per què va actuar d’aquella
manera.
·
Comptar amb la
seva cooperació.
·
Contribuir a restaurar
la seva autoestima (sense jutjar-la).
·
Garantir-li el
respecte que es mereix i exigir el respecte que ha de tenir envers els
altres: professora, companys, etc.
|
dijous, 3 de juliol del 2014
Trastorns per dèficit d'atenció i comportament perturbador
Etiquetas:
aprenentatge,
classe,
diversitat,
educació,
ESO,
Pedagogía,
TDAH